Partener :
Pagina Pupezelor din Ziua ( Arhiva )
 

( Format PDF )
(download Acrobat Reader)

Iar aţi primit o palmă de mama pentru că nu v-aţi făcut curăţenie în cameră

Telefonul copilului

 

Iar ai primit o palma de la tata ca ai venit de la chiosc fara tigari sau bere? Nu e corect! Parintii nu au voie sa-si maltrateze copiii, chiar daca unii aplica aceste masuri sub scuza: “Asa se face educatie”. Legea protejeaza copiii in fata abuzului, atat fizic cat si psihic si ii pedepseste pe cei care o incalca. (art.90/272)

Din acest motiv, pentru a intinde copiilor o mana de ajutor, cand se afla in situatii dificile, Serviciul de Protectie a Copilului va pune la dispozitia minorilor un numar de telefon, pentru fiecare sector in parte. In sectorul 2 puteti apela deja numarul 9852. Asta pentru ca in sectorul 2 lucrurile au mers mai repede. In curand, aceasta facilitate va exista si in celelalte sectoare.

La “Telefonul copilului”, (serviciu gratuit), pot apela copiii, nu neaparat pentru o palma, cat cei care sunt maltratati sistematic de parinti, cei care sunt “educati” cu legea pumnului sau cei care sunt raniti fizic sau sentimental de adulti.

In ajutorul copilului va raspunde un consilier, care are rolul de a asculta si de a cere detalii despre problema copilului. Acesta mai are datoria de a anunta echipa mobila in cazurile de urgenta, echipa formata din psihologi, juristi, consilieri psihologici si asistenti sociali, care vor interveni la locuinta copilului pentru a rezolva conflictul, in functie de gravitatea motivului. Daca pe corpul copilului se gasesc urme de violenta, acesta este dus la un doctor pentru o investigatie mai ampla. Medicul poate elibera un certificat medico-legal, care, mai departe il poate ajuta pe copil sa fie plasat de urgenta intr-un centru.” Ne-a declarat doamna Madalina, consilier psihologic in cadrul Serviciului de Protectie a Copilului la sectorul 2..”

Aceasta noua modalitate de comunicare cu copiii, a devenit cea mai importanta preocupare a Serviciului de Protectie a Copilului. Cu cat acest serviciu va fi gata mai repede, cu atat situatiile de maltratare a copiilor vor fi mai putine. 

“Aceasta cerinta va fi respectata, doar ca momentan suntem in demersuri. Pana la sfarsitul lunii va exista serviciul numit “Telefonul copilului” si in sectorul 5. In rest, la noi, in serviciu exista o echipa de juristi, asistenti sociali si psihologi, care intervine cand este necesar (in masura programului).” A declarat doamna Marin Florentina, director executiv in cadrul Directiei de Asistenta Sociala a sectorului 5.

 

 

La fel promit cu totii, ca vor face viata mai usoara copiilor. Dar de data asta nu se poate sa nu se tina de cuvant. Scrie in lege ca “Telefonul” copilului trebuie sa existe in fiecare sector. 

“Noi nu dispunem de un numar de telefon special , noi putem raspunde in ajutorul copilului la numarul 212.63.11 sau 212.63.12, doar ca nu este o linie non-stop. La ora 20.00 se incheie programul si in sediu mai ramane doar gardianul, care poate raspunde la telefon si in situatiile de urgenta, suna un angajat.” A raspuns doamna Panait Mirela de la Protectia Copilului sector 6.

 

Mara Marinescu 

 

Untitled Document
Untitled Document

statistici.ro
NOU!! NOU!!
STIREA ZILEI
NOU!! NOU!!
... de la "Pupaza din tei":
Nume:
Email: 
Aboneaza 
Dezaboneaza